Post_Detail

AWS kontra Azure w Internecie Rzeczy

Technologia Chmury

AWS kontra Azure w Internecie Rzeczy

Amazon i Microsoft konkurują o rosnące zapotrzebowanie na usługi IoT. Ale kto tak naprawdę ma przewagę, jeśli chodzi o technologie związane z Internetem Rzeczy?

Internet rzeczy pomaga wynalazcom zorientowanym na praktykę w wymyślaniu nowych, przełomowych pomysłów. Na przykład firma Workaround GmbH z siedzibą w Monachium przygotowuje się do zrewolucjonizowania pracy na linii montażowej: dzięki ProGlove, „inteligentnej” rękawicy obsługującej IoT. ProGlove wspiera mechaników w branży logistycznej i produkcyjnej poprzez wybór odpowiednich narzędzi i odpowiednich komponentów dzięki szerokiej gamie czujników i zintegrowanej łączności bezprzewodowej. Zintegrowany silnik wibracyjny i mała dioda LED na spodzie ostrzegają o błędach. Rękawica IoT zwiększa zatem produktywność, obniża wskaźnik błędów i poprawia bezpieczeństwo – zwłaszcza podczas długiej i monotonnej pracy. Pierwsze wdrożenia pilotażowe już trwają.

Pełna kontrola: Cyfrowa rękawica robocza ProGlove pomaga pracownikowi linii montażowej w szybkim doborze odpowiednich komponentów i ich prawidłowym montażu. (Źródło: Zdjęcie: PRO GLOVE / Bernhard Huber) Grupa detaliczna Rewe od dawna przywiązuje dużą wagę do tematu IoT: Wcześniej czasochłonne ręczne rezerwowanie towarów i pomocy transportowych jest teraz w pełni zautomatyzowane dzięki technologii RFID , IoT i zintegrowane sieci są znacznie wydajniejsze niż wcześniej. Wspierany przez Internet Rzeczy system zarządzania towarami oparty na technologii IoT firmy Bosch Software Innovations GmbH co pięć minut określa lokalizację każdego kubka po jogurcie, kartonu po mleku i innego produktu.

Thomas Friedl, dyrektor zarządzający Rewe Systems, jest bardzo zadowolony z tego, jak potoczyły się sprawy z Internetem Rzeczy w Penny, dyskoncie Grupy Rewe: „Wprowadzając aplikację mobilną do inwentaryzacji, Penny była w stanie znacznie przyspieszyć procesy związane z inwentaryzacją W rezultacie od złożenia zamówienia do dostawy często mija mniej niż jeden dzień. Artykuły spożywcze, na które jest duże zapotrzebowanie, są zawsze dostępne w magazynie, a jednocześnie zawsze świeże, ponieważ można je dostarczyć w krótkim czasie.

Ponieważ te przykłady oznaczają wiele innych, niemiecka gospodarka regularnie otrzymuje najwyższe oceny od firm konsultingowych, takich jak Deloitte, za zaangażowanie w cyfryzację. W badaniu „Przemysł 4.0 w MŚP” Deloitte przypisuje tę historię sukcesu przede wszystkim „zdolności do adaptacji i innowacyjności” niemieckich firm. W szczególności niemieckie MŚP charakteryzują się „przedsiębiorczymi pomysłami, gotowością do podejmowania ryzyka i chęcią innowacji”, piszą partnerzy Deloitte Lutz Meyer, szef programu MŚP i Jürgen Reker, dyrektor Regionu Północnego w dziale MŚP w Deloitte w Hanowerze.

Thomas Friedl Dyrektor Zarządzający Rewe Systems www.rewe-systems.com Zdjęcie: REWE „Wprowadzając mobilną aplikację inwentaryzacyjną, firma Penny mogła znacznie przyspieszyć procesy inwentaryzacyjne”.

Niemniej jednak, zdaniem autorów, badanie potwierdza, że ​​duża liczba firm w kontekście Przemysłu 4.0 nadal posiada znaczny, wcześniej niewykorzystany potencjał. W międzyczasie wydaje się, że wieść o tym rozeszła się również na poziomie zarządzania. Prawie trzy na cztery firmy (72 procent) są obecnie przekonane, że Internet Rzeczy stanie się dla nich „ważny” lub „bardzo ważny” w ciągu najbliższych trzech lat, wynika z badania przeprowadzonego przez Dimension Data zeszłej jesieni.

Nic więc dziwnego, że wielcy dostawcy usług w chmurze, tacy jak Amazon AWS i Microsoft, wyczuwają duże możliwości rozwoju w tej dziedzinie. Według niedawnego raportu IDC, wydatki na chmurę publiczną mają się podwoić, z około 70 miliardów dolarów w 2015 roku do 140,1 miliarda dolarów w 2019 – w dużej mierze z powodu rewolucji IoT. Sam niemiecki flagowy producent oprogramowania SAP chce zainwestować około dwóch miliardów euro w IoT w ciągu najbliższych pięciu lat. W tym celu firma otwiera laboratoria IoT m.in. w Palo Alto w Kalifornii, w Szanghaju, Monachium i Berlinie. Inwestycje w IoT są przeznaczone przede wszystkim na rozwój nowych produktów, ale także na sprzedaż i określone zastosowania IoT.

Perspektywa dzięki IoT: hełm danych firmy Daqri do zastosowań rozszerzonej rzeczywistości w przemyśle. Zdjęcie: Daqri IoT: Aplikacje i modele biznesowe Internet rzeczy (IoT) wypełnia lukę między światem rzeczywistym a wirtualnym. Dzięki IoT obiektom fizycznym nadawany jest unikalny identyfikator w świecie rzeczywistym (zwykle poprzez bardzo rozbudowaną przestrzeń adresową IPv6) oraz możliwość przekazywania danych o zdarzeniach lub stanach – takich jak dane lokalizacyjne za pomocą RFID lub GPS. IoT otwiera niezliczone możliwości inteligentnych aplikacji do kontroli procesów, na przykład w logistyce i produkcji w kontekście Przemysłu 4.0. IoT promuje również powstawanie nowych modeli biznesowych. Na przykład innowacyjne start-upy w branży ubezpieczeniowej (insurtechs) przy ocenie ryzyka polegają na czujnikach urządzeń do noszenia u posiadaczy polis. IoT umożliwia również wdrożenie monitoringu obszaru (geofencing). Jest to zdolność obiektów fizycznych do rozpoznawania naruszenia wirtualnych granic i zgłaszania tego do systemu centralnego. Jeśli użytkownik urządzenia IoT wejdzie lub opuści strefę geofencingu, zdarzenie to może wywołać określone działania, na przykład powiadomienie o specjalnych ofertach przy wejściu do strefy handlowej lub listę nadchodzących prac konserwacyjnych, gdy technik wejdzie na halę produkcyjną. Kolejny obszar zastosowań IoT powstaje w związku z technologiami rozszerzonej rzeczywistości (AR). AR uzupełnia rzeczywistość fizyczną o treści generowane komputerowo, takie jak wizualizacje danych, sygnały akustyczne i interaktywne elementy wirtualne. Na przykład doświadczenia klientów w handlu internetowym można spersonalizować poprzez ukierunkowane osadzanie wizualizacji produktów w rzeczywistym środowisku poszczególnych klientów lub dane z czujników przemysłowych można wizualizować bezpośrednio na wyświetlaczu kasku ochronnego technika utrzymania ruchu. Na przykład amerykańska firma Daqri oferuje taki hełm danych. IoT przekształca obiekty fizyczne w obiekty inteligentne, które mogą mieć zależną od kontekstu, często opartą na chmurze inteligencję. W połączeniu z odpowiednią technologią czujników i siłowników powstają bardzo wyrafinowane, autonomiczne, tj. niezależnie działające systemy, które również można uzupełnić o sztuczną inteligencję. Efektem ubocznym cyfryzacji jest zasadniczo lepsze zrozumienie klienta, co przynosi lepsze wyniki w całym łańcuchu wartości. Detaliści i dostawcy mogą szybko reagować na krótkoterminowe wahania popytu. Czasy, w których sieci handlowe od Flensburga po Monachium i od Akwizgranu po Berlin miały jednolity asortyment we wszystkich swoich oddziałach, w końcu minęły w erze Internetu Rzeczy. Dzięki IoT mogą znacznie lepiej reagować na specyfikę lokalnych rynków. W oparciu o czujniki IoT dostosowywanie produktów i usług zgodnie z ich zastosowaniem jest już powszechną praktyką w wielu branżach, takich jak ubezpieczenia. Start-upy Insurtech, takie jak Sureify Labs (www.sureify.com) czy Amodo (www.amodo.eu), zbudowały swoje modele biznesowe wokół Internetu Rzeczy.

Internet rzeczy (IoT) wypełnia lukę między światem rzeczywistym a wirtualnym. Dzięki IoT obiektom fizycznym nadawany jest unikalny identyfikator w świecie rzeczywistym (zwykle poprzez bardzo rozbudowaną przestrzeń adresową IPv6) oraz możliwość przekazywania danych o zdarzeniach lub stanach – takich jak dane lokalizacyjne za pomocą RFID lub GPS. IoT otwiera niezliczone możliwości inteligentnych aplikacji do kontroli procesów, na przykład w logistyce i produkcji w kontekście Przemysłu 4.0. IoT promuje również powstawanie nowych modeli biznesowych. Na przykład innowacyjne start-upy w branży ubezpieczeniowej (insurtechs) przy ocenie ryzyka polegają na czujnikach urządzeń do noszenia u posiadaczy polis.

IoT umożliwia również wdrożenie monitoringu obszaru (geofencing). Jest to zdolność obiektów fizycznych do rozpoznawania naruszenia wirtualnych granic i zgłaszania tego do systemu centralnego. Jeśli użytkownik urządzenia IoT wejdzie lub opuści strefę geofencingu, zdarzenie to może wywołać określone działania, na przykład powiadomienie o specjalnych ofertach przy wejściu do strefy handlowej lub listę nadchodzących prac konserwacyjnych, gdy technik wejdzie na halę produkcyjną.

Kolejny obszar zastosowań IoT powstaje w związku z technologiami rozszerzonej rzeczywistości (AR). AR uzupełnia rzeczywistość fizyczną o treści generowane komputerowo, takie jak wizualizacje danych, sygnały akustyczne i interaktywne elementy wirtualne. Na przykład doświadczenia klientów w handlu internetowym można spersonalizować poprzez ukierunkowane osadzanie wizualizacji produktów w rzeczywistym środowisku poszczególnych klientów lub dane z czujników przemysłowych można wizualizować bezpośrednio na wyświetlaczu kasku ochronnego technika utrzymania ruchu. Na przykład amerykańska firma Daqri oferuje taki hełm danych.

IoT przekształca obiekty fizyczne w obiekty inteligentne, które mogą mieć zależną od kontekstu, często opartą na chmurze inteligencję. W połączeniu z odpowiednią technologią czujników i siłowników powstają bardzo wyrafinowane, autonomiczne, tj. niezależnie działające systemy, które również można uzupełnić o sztuczną inteligencję.

Efektem ubocznym cyfryzacji jest zasadniczo lepsze zrozumienie klienta, co przynosi lepsze wyniki w całym łańcuchu wartości. Detaliści i dostawcy mogą szybko reagować na krótkoterminowe wahania popytu.

Czasy, w których sieci handlowe od Flensburga po Monachium i od Akwizgranu po Berlin miały jednolity asortyment we wszystkich swoich oddziałach, w końcu minęły w erze Internetu Rzeczy. Dzięki IoT mogą znacznie lepiej reagować na specyfikę lokalnych rynków. W oparciu o czujniki IoT dostosowywanie produktów i usług zgodnie z ich zastosowaniem jest już powszechną praktyką w wielu branżach, takich jak ubezpieczenia. Start-upy Insurtech, takie jak Sureify Labs (www.sureify.com) czy Amodo (www.amodo.eu), zbudowały swoje modele biznesowe wokół Internetu Rzeczy.