Post_Detail

Amazon z sukcesem w chmurze

Technologia Chmury

Amazon z sukcesem w chmurze

Pod względem sprzedaży Amazon dobrze prezentował się w pierwszym kwartale 2015 roku. Ale inaczej niż w IV kwartale 2014 roku nie ma śladu zysku. Z drugiej strony biznes chmurowy Amazona rozwija się bardzo dobrze.

Chmura jako promyk nadziei: po raz pierwszy Amazon dał wgląd w swój dział usług internetowych. Dało to w pierwszym kwartale 1,57 miliarda dolarów amerykańskich, a tym samym ma 7 procent udziału w całkowitej sprzedaży firmy.

Centrum logistyczne Amazona w Bad Hersfeld: internetowy sprzedawca inwestuje dużo pieniędzy w rozbudowę swojej infrastruktury. (Źródło: Amazon) Ale nawet jeśli sprzedaż w Amazonie kwitnie – operator marketplace online zamknął pierwszy kwartał 2015 roku ze stratą. Z 57 milionami dolarów grupa była na minusie. W tym samym okresie ubiegłego roku firma zarobiła 108 milionów dolarów.

Strata będzie prawdopodobnie spowodowana m.in. licznymi projektami, nad którymi obecnie pracuje grupa, w tym dostarczaniem przesyłek za pomocą drona i strumieniowaniem wideo. Ale inwestycje w infrastrukturę też mają wpływ.

Ze sprzedażą w pierwszym kwartale 2015 r. Amazon był w stanie nawet przekroczyć oczekiwania analityków. Łącznie w pierwszych trzech miesiącach roku Amazon osiągnął 22,7 mld dolarów, o 15 proc. więcej niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku, kiedy było to 19,7 mld dolarów.

W bieżącym kwartale grupa liczy w swoim sprawozdaniu finansowym na obrót w wysokości od 20,6 do 22,8 mld USD, co odpowiadałoby wzrostowi w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 7 do 18 procent. Z drugiej strony, jeśli chodzi o zarobki, wszystko jest uwzględnione: Amazon szacuje to między stratą 500 milionów dolarów a zyskiem w wysokości 50 milionów dolarów.

W Niemczech Amazon ogłosił kilka dni temu pilotażowy projekt: firma testuje doręczanie przesyłek w bagażniku klienta. W USA Amazon uruchomił niedawno witrynę turystyczną Destinations.