Post_Detail

Arcywrogowie Apple i IBM spotykają się

Technologia Chmury

Arcywrogowie Apple i IBM spotykają się

Co dokucza, kocha się: dawniej zaciekli konkurenci Apple i IBM ogłosili globalne partnerstwo. Nacisk kładziony jest na otwarcie segmentu biznesowego dla iOS.

Choć iPhone’y i iPady już dawno trafiły do ​​firm, to oczywiście Apple to za mało – producent chce teraz znacznie rozszerzyć swoją obecność na rynku przedsiębiorstw. Podstawą tego jest partnerstwo z IBM.

Wspólne ścieżki: CEO Apple Tim Cook i CEO IBM Ginni Rometty ogłosili przyszłą współpracę między tymi dwiema firmami w siedzibie Apple w Cupertino w Kalifornii. (Źródło: IBM) Obie firmy chcą między innymi opracować ponad 100 nowych aplikacji na iPhone'a i iPada do zarządzania procesami biznesowymi. Pod hasłem „IBM MobileFirst dla iOS” IBM będzie również oferować usługi w chmurze specjalnie dostosowane do urządzeń Apple i wspierać klientów w konfigurowaniu urządzeń i zarządzaniu nimi. W ramach współpracy IBM będzie oczywiście sprzedawać również iPhone'y i iPady.

Wspólne ścieżki: CEO Apple Tim Cook i CEO IBM Ginni Rometty ogłosili przyszłą współpracę między tymi dwiema firmami w siedzibie Apple w Cupertino w Kalifornii.

Apple z kolei rozszerzy swoją usługę wsparcia Apple Care, aby lepiej odpowiadać na potrzeby firm. Startowy strzał dla nowych usług powinien nastąpić jesienią tego roku, kiedy będzie dostępny nowy system operacyjny iOS 8.

Współpraca może wskazać drogę obu firmom – Apple znów będzie mógł zwiększyć sprzedaż sprzętu, z kolei IBM może wykorzystać nowe impulsy, wszak firma notuje ostatnio raczej stagnację sprzedaży.

Galeria zdjęć 18 zdjęć Znacznie więcej niż tylko iPhone'y: działania Apple obejmują wiele obszarów >>

Jednak partnerstwo również odbierane jest z błyskiem w oku, w końcu nie zawsze istniała harmonia między obiema firmami. W latach 70. konkurencja była wciąż ostra, kiedy Apple zaczął produkować komputery, a IBM był w tym czasie nadal dużym graczem w branży PC. Spór osiągnął punkt kulminacyjny w 1984 roku, kiedy młody założyciel Apple Steve Jobs sfotografował się do reklamy z wyciągniętym środkowym palcem pod logo IBM.

W międzyczasie jednak najwyraźniej powrócił spokój i obie firmy podkreślały, że nie ma już żadnego nakładania się. Wreszcie IBM oddał swój dział PC firmie Lenovo około dekadę temu; Apple sprzedaje swoje komputery firmom, ale sam nie tworzy oprogramowania biznesowego.